ATVIRAS PEDAGOGAS. ATVIRAS VAIKAS. KVIETIMAS DUOTI IR PAIMTI RANKĄ

Projektas „Sensorinių veiklų svarba vaikų kalbos ugdymui“ – kelionė per pojūčius į kalbos pasaulį

Vilniaus lopšelyje-darželyje „Užupiukas“ sėkmingai įgyvendintas kalbos ugdymo projektas, kurio metu vaikai leidosi į aštuonių savaičių kelionę per pojūčius, padedančius pažinti pasaulį ir ugdyti kalbinius gebėjimus. Kiekviena savaitė buvo skirta vis kitam pojūčiui: mažieji tyrinėjo švelnumo ir šiurkštumo paslaptis, žaidė su garsais, spalvomis ir kvapais, aktyviai judėjo ir kūrė. Projektas buvo grindžiamas holistiniu požiūriu – siekta ugdyti vaikų kalbinius gebėjimus per integruotą sensorinę patirtį. Ypatingas dėmesys skirtas trims svarbioms jutimo sistemoms:

  • Vestibuliarinės veiklos (pusiausvyros lavinimas) padėjo vaikams geriau suvokti savo kūną erdvėje, gerino koordinaciją, kvėpavimo kontrolę ir artikuliaciją – visa tai itin svarbu aiškiam kalbos skambesiui ir dėmesio valdymui.
  • Propriorecepcinės veiklos (giliųjų raumenų ir sąnarių stimuliacija) stiprino kūno pajautimą, savireguliaciją, raumenų tonusą ir judesių tikslumą, tiesiogiai palaikančius kalbos padargų veiklą ir kvėpavimo funkciją.
  • Interocepcinės veiklos (vidinių kūno pojūčių suvokimas) skatino vaikus atpažinti ir įvardyti savo būsenas – „man liūdna“, „man šilta“, „aš pavargau“ – taip ugdant emocinį raštingumą ir gebėjimą kalbėti apie save bei savo poreikius.

Projekto idėjos autorė ir įgyvendintoja – įstaigos logopedė Džordana Saudargaitė. Dėka šio projekto, vaikų kalbos ugdymas tapo ne tik tikslingas, bet ir įtraukiantis, sensoriniu būdu palaikantis kiekvieno vaiko asmeninį augimą.