Mokestis už maitinimą skaičiuojamas už kiekvieną lankytą ir nelankytą (jeigu ji nepateisinta) mėnesio dieną:
- 2,60 EUR už dieną lopšelio grupėje;
- 2,90 EUR už dieną darželio grupėje;
- 4,42 EUR už dieną priešmokyklinio ugdymo grupėje
- Nemokamas maitinimas teikiamas socialiai remtiniems vaikams. Vadovaujantis: Vilniaus miesto tarybos sprendimu, Socialinės paramos centro informacija. LR socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacija dėl socialinės paramos mokiniams
Maistas gaminamas Vilniaus lopšelio–darželio „Užupiukas” virtuvėje. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) atstovai atliko viešojo maitinimo įmonės vietos atitikties higienos reikalavimams vertinimą ir skyrė maksimalų 5 balų įvertinimą. Valgiaraštis sudarytas vadovaujantis teisės aktų reikalavimais (Vaikų maitinimas organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu.)
Lopšelis – darželis ,,Užupiukas” nuo 2023 m. dalyvauja Lietuvos Respublikos Žemės Ūkio ministerijos projekte „Ekologiškų ir pagal nacionalinę žemės ūkio ir maisto kokybės sistemą pagamintų maisto produktų vartojimo skatinimo ikimokyklinio ugdymo įstaigose”. Vaikų maitinimui naudojama ne mažiau kaip 50 proc. ekologiškų ir pagal nacionalinę žemės ūkio ir maisto kokybės sistemą pagamintų maisto produktų.
Patiekalų gamybai naudojami ekologiški mėsos produktai (jautiena, vištiena, kalakutiena, kiauliena); pieno produktai (pienas, jogurtas, kefyras, varškė); vaisiai ir daržovės (bananai, obuoliai, kriaušės, apelsinai, vaisių ir daržovių sultys, bulvės, morkos, svogūnai, moliūgai, burokėliai ir kt.); duonos gaminiai; įvairios kruopos.
Maisto produktus įstaigai tiekia:
-
- AB ,,Žemaitijos pienas”
- Lietuvos ūkininkai (ekologiški produktai)
- UAB ,,DU MEDU”
- ŽŪKB ,,BIO LEUA”
- UAB ,,Litbana”
- UAB „Sanitex“
- UAB „Handelshus“
- UAB „Laukesta“
Vilniaus lopšelis–darželis „Užupiukas“ dalyvauja ES įgyvendinamoje „Vaisių ir daržovių bei pieno ir pieno produktų vartojimo skatinimo ugdymo įstaigose“ programoje. Produktai gaunami nuo spalio iki gegužės mėn.
PIENAS IR PIENO PRODUKTAI – tiekėjas AB „Žemaitijos pienas“ – ekologiškas pienas, ekologiškas jogurtas.
VAISIAI IR DARŽOVĖS – tiekėjas UAB ,,Vaisiai Jums” – obuoliai, morkos, daržovių-vaisių sultys (daržovių sulčių dalis sudaro daugiau kaip 50 proc.).
Mokestis už darželį
Mokesčio už vaiko išlaikymą Vilniaus miesto savivaldybės mokyklose, įgyvendinančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, nustatymo tvarkos aprašas reglamentuoja ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaiko maitinimo, ugdymo reikmių tenkinimo mokesčių, lengvatų taikymo ir pateikiamų dokumentų lengvatoms priėmimo Vilniaus miesto savivaldybės įstaigose sąlygas ir tvarką.
Mokestis už ugdymą – mokestis ikimokyklinės įstaigos poreikiams tenkinti, už kiekvieną mėnesio dieną (išskyrus šeštadienius, sekmadienius ir švenčių dienas). 1 euras už dieną arba 0,50 euro už dieną socialiai remtinoms šeimoms.
Informuojame, kad mokesčio už vaiko išlaikymą Vilniaus miesto savivaldybės mokyklose, įgyvendinančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas kvitai yra pateikiami el. svetainėje: https://svietimas.vilnius.lt arba https://darzelis.vilnius.lt. Nurodytoje svetainėje reikia prisijungti prie darželių informacinės sistemos „Mano darželis”.
Tėvai, turintys paskyras, gali prisijungti ir matyti kvitus. Tėvai, kurie neturi susikūrę paskyrų, kvitus gali matyti prisijungę per elektroninius valdžios vartus: www.epaslaugos.lt .
Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas (suvestinė redakcija nuo 2024-09-01 iki 2024-12-31)
Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymas
Priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrųjų programų 1 priedas “KOMPETENCIJŲ RAIDOS APRAŠAS”
Priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrųjų programų 2 priedas “PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO BENDROJI PROGRAMA”
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija Dėl švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 18 d. įsakymo Nr. ISAK-627 „Dėl Ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašo“ pakeitimo (Įsigalioja nuo 2017-04-25; Negalioja nuo 2025-09-01)
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. rugsėjo 4 d. įsakymo Nr. V-1142 „Dėl Ikimokyklinio ugdymo programos gairių patvirtinimo“ pakeitimo (Įsigalioja 2023-09-05 (Šio įsakymo 3 punktas įsigalioja 2025 m. rugsėjo 1 d.)
Valstybės pažangos strategija LIETUVOS PAŽANGOS STRATEGIJA „LIETUVA 2030“
Valstybės pažangos strategija LIETUVOS PAŽANGOS STRATEGIJA „LIETUVA 2050“
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymas Dėl Lietuvos higienos normos HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo (Suvestinė redakcija nuo 2024-02-06)
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymas Dėl Lietuvos higienos normos HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo (Suvestinė redakcija nuo 2024-02-06)
Lietuvos Respublikos Seimo nutarimas “Dėl vaiko gerovės valstybės politikos koncepcijos patvirtinimo” (Įsigaliojo nuo 2003-05-31)
I-1234 Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymas (Suvestinė redakcija nuo 2024-11-01)
Lietuvos Respublikos Darbo kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymas (Suvestinė redakcija nuo 2024-10-25 iki 2024-12-31)
LIETUVOS RESPUBLIKOS KONSTITUCIJA (Suvestinė redakcija nuo 2022-05-22)
LR ŠMM: Jūsų vaikas – ikimokyklinukas
LR ŠMM: Jūsų vaikas – priešmokyklinukas
Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerija
www.smm.lt
Vilniaus miesto savivaldybė
www.vilnius.lt
Ugdymo plėtotės centras
www.ugdymas.upc.smm.lt
Vilniaus miesto psichologinė – pedagoginė tarnyba
www.vilniausppt.lt
VŠĮ Vaikų linija
www.vaikulinija.lt
Tėvų linija
www.pvc.lt
Pagalbos linijos. Emocinės ir psichologinės pagalbos kontaktai
www.pagalbasau.lt/pagalbos-linijos
Lietuvos įtraukties švietime centras
www.lisc.lt
Portalai, ugdantiems ikimokyklinio amžiaus vaikus
www.ugdykim.lt
www.ikimokyklinis.lt
www.szelmeneliai.lt
Pavadinimas | Parsisiųsti |
---|---|
Informacija tėvams (globėjams, rūpintojams), vaikams apie psichologą | |
Vaikas čiulpia pirštą: psichologės komentaras | Skaitykite daugiau |
Kai vaikas sako NE, jis tėvams nori perduoti vieną svarbią žinią | Skaitykite daugiau |
Psichologė: kaip spręsti vaikų tarpusavio konfliktus | Skaitykite daugiau |
Išsiskirdamas su mama vaikas verkia: ką patars psichologė | Skaitykite daugiau |
Išsiskyrusi mama: pradėjus gyventi su draugu, pasikeitė vaiko elgesys | Skaitykite daugiau |
Vienišo ir draugų nemėgstamo vaiko drama: psichologės patarimai | Skaitykite daugiau |
Vaikas žnaibosi: kaip tinkamai sureaguoti, kad tai nepasikartotų | Skaitykite daugiau |
Vaikas kategoriškai atsisako sėstis ant naktipuodžio: psichologės komentaras | Skaitykite daugiau |
Vedamas į darželį vaikas klykia ir priešinasi kaip tik gali: psichologės patarimai | Skaitykite daugiau |
Psichologė: tėvų mėgstamas auklėjimo metodas gali būti žalingas vaikui | Skaitykite daugiau |
Vaikas pirmokas, o į mokyklą eiti jau nebenori: psichologės komentaras | Skaitykite daugiau |
Vaikystėje pasireiškiantis nerimo sutrikimas: kaip jį atpažinti ir padėti vaikui | Skaitykite daugiau |
Vaikas bijo miegoti vienas: ką patars psichologė | Skaitykite daugiau |
Kaip kalbėti su vaikais apie koronavirusą | |
Pyktis | |
Lūdesys | |
Džiaugsmas | |
Baimės jausmas | |
Apie koronavirusą vaikams | |
Kas yra koronavirusas | |
Covid knygelė vaikams | |
Suaugusiųjų įtampos mažinimo būdai | |
Vaikų įtampos mažinimo būdai |
Bendros vidaus tvarkos taisyklės 2022
Dėl kasmetinio vaiko sveikatos patikrinimo
Rekomendacijos tėvams
Vaikų atostogos_rekomendacijos(1)
Įtraukusis ugdymas
Aplinkos pritaikymas specialiųjų poreikių vaikams ugdymo įstaigoje yra esminis veiksnys, padedantis užtikrinti kokybišką ugdymą ir sudarantis sąlygas visapusiškam vaikų vystymuisi. Šis procesas apima įvairių fizinių, sensorinių ir edukacinių priemonių integravimą, kad visi vaikai, nepaisant jų individualių poreikių, galėtų sėkmingai mokytis ir jaustis saugiai bei komfortiškai.
Lopšelio darželio fizinis erdvių pritaikymas atitinka daugumos bendruomenės narių poreikius.
- Aiškus erdvės zonavimas: Ugdymo įstaigoje aiškiai atskirtos ir pažymėtos erdvės žaidimams, valgymui, nusiraminimui, tualetui, grupinėms veikloms, poilsiui ir lauko žaidimams. Tai padeda vaikams lengviau orientuotis ir jaustis saugiai.
- Darbo ir nusiraminimo zonos: grupėse įrengiamos atskiros darbo zonos skirtos skirtingoms veikloms ir nusiraminimo kampeliai kurie padeda vaikams valdyti stresą, nusiraminti ir atgauti emocinę pusiausvyrą.
- Sensorinės erdvės: Sensorinės sienelės leidžia vaikams patenkinti įvairius sensomotorinius poreikius, naudojant guminės, masažinės, šviečiančios edukacinės priemonės. Tai padeda vaikams nusiraminti ir suvaldyti sensorinę informaciją.
- Vizualinės ir garsinės nuorodos: Aiškiai matomi ženklai ir nuorodos padeda vaikams orientuotis erdvėje. „Bendraukime paveikslėliais“ vizualinė medžiaga naudojama erdvių ženklinimui ir dienotvarkės pateikimui.
- Individualios dienotvarkės: Vaikams, kuriems reikia papildomos pagalbos, parengiamos individualios, vaizdinės dienotvarkės, padedančios lengviau suprasti ir laikytis dienos plano.
- Socialinės istorijos ir elgesio taisyklės: Grupėse naudojamos socialinės istorijos ir vizualinės elgesio taisyklės, kurios padeda vaikams suprasti ir laikytis tinkamo elgesio normų.
- Sensorinės medžiagos: Naudojamos įvairios priemonės, kaip guminės, masažinės, šviečiančios edukacinės priemonės, kurios padeda vaikams patenkinti sensomotorinius poreikius ir nusiraminti.
- Specialiosios mokymo priemonės: Vaikai su specialiaisiais ugdymosi poreikiais (SUP) aprūpinami specialiomis mokymo priemonėmis ir technine pagalba, reikalinga kokybiškam ugdymui(si).
- Priemonių parinkimo kriterijai: Yra nustatyti aiškūs kriterijai, padedantys pasirinkti tinkamas ugdymo(si) priemones atsižvelgiant į individualius vaikų poreikius. Šios priemonės kasmet atnaujinamos, kad atitiktų naujausius pedagogikos standartus.
- Alternatyvios komunikacijos priemonės: Vaikams, kurie negali bendrauti žodžiu, naudojamos alternatyvios komunikacijos priemonės, tokios kaip daiktai, paveikslėliai, simbolių sistemos.
Ugdymo įstaigos prieinamumo vertinimą galite pamatyti www.stasis.lt
Pareigos | Kontaktinė informacija (vardas, pavardė, kontaktai) | Darbo vieta ir kontaktinės darbo valandos |
logopedas | Džordana Saudargaitė logopedas@uzupiukas.vilnius.lm.lt |
Logopedo kab. nr.1 P- 8.00-15.00 val. A – 8.00-15.00 val. T – 8.00-15.00 val. K – 8.00-15.00 val. Pn – 8.00-15.30 val. |
logopedas | Ieva Grigienė logopedas@uzupiukas.vilnius.lm.lt |
Logopedo kab. nr.2 P- 8.00 – 9.12 val. T- 8.00 – 9.00 val. |
logopedas | Violeta Kairevičienė logopedas@uzupiukas.vilnius.lm.lt |
Logopedo kab. nr.2 P- 7.30 – 08.00 val. 13.00 – 14.00 val. A – 9.00 – 10.00 val. T – 13.00 – 14.00 val. K – 9.00 – 10.00 val. Pn – 13.00 – 14.00 val. |
specialusis pedagogas | Maksim Čemakin |
Bendruomenės kabinetas P- 14.00 – 17.00 val. |
psichologas | Agnė Gužienė psichologas@uzupiukas.vilnius.lm.lt |
Psichologo kabinetas P – 9.00 – 13.30 val. A – 12.30-17.00 val. |
socialinė pedagogė |
Inga Pipiraitė – Balkė |
Bendruomenės kabinetas P- 8.00 – 9.48 val. A – 8.00 – 9.48 val. T – 8.00 – 9.48 val. K – 8.00 – 9.48 val. Pn – 8.00 – 9.48 val. |
SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ VERTINIMAS
Specialiųjų poreikių vaikas – tai vaikas, kuriam dėl išskirtinių gabumų, įgimtų ar įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių reikalinga savita pagalba ar paslaugos ugdymo procese.
Specialieji poreikiai – tai specialiosios pagalbos reikmė, atsirandanti dėl vaiko įgimtų ar įgytų ilgalaikių sveikatos sutrikimų (neįgalumo) ir nepalankių aplinkos veiksnių.
Specialieji ugdymosi poreikiai – tai pagalbos ir paslaugų ugdymo procese reikmė, atsirandanti dėl išskirtinių asmens gabumų, įgimtų ar įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių.
Specialusis ugdymas(is) tai pagalba vaikui lavintis, mokytis pagal gebėjimus, įgyti išsilavinimą ir kvalifikaciją, pripažįstant ir plėtojant jo gebėjimus ir galias.
Specialiųjų ugdymo(si) poreikių įvertinimas – tai ugdytinio pedagoginių, psichologinių, asmenybės sunkumų, specialiųjų ugdymosi poreikių nustatymas ir pagalbos priemonių rekomendavimas.
Įvertinimo tikslas – nustatyti švietimo pagalbos ir paslaugų reikmes, rekomenduoti ikimokyklinio ugdymo programos, priešmokyklinio, neformaliojo vaikų švietimo programos pritaikymą, specialiąsias mokymo ir techninės pagalbos priemones, ugdymosi aplinkos pritaikymo būdus, siekiant sudaryti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiam ugdytiniui optimalias ugdymosi sąlygas.
Specialiųjų ugdymo(si) poreikių įvertinimą atlieka:
Ugdymo įstaigos Vaiko gerovės komisija.
Vilniaus pedagoginė psichologinė tarnyba, A. Vivulskio g. 2A, Vilnius (tel. 8-5 2650908; el. paštas: rastine@ppt.vilnius.lm.lt).
Specialiųjų ugdymo(si) poreikių įvertinimo eiga:
1.Įvertinimas ugdymo įstaigos vaiko gerovės komisijoje ir Vilniaus pedagoginėje psichologinėje tarnyboje:
Vaiko specialiųjų ugdymo(si) poreikių pirminį įvertinimą, gavus tėvų (globėjų) sutikimą, atlieka vaiko ugdymo įstaigos švietimo pagalbos specialistai ir teikia siūlymą Vaiko gerovės komisijos posėdžio metu.
Įstaigos Vaiko gerovės komisija, nustačiusi vidutinį vaiko specialiųjų ugdymo(si) poreikių lygį ir nusprendusi, kad jam reikalinga švietimo pagalba, ją organizuoja.
Įstaigos Vaiko gerovės komisija nusprendus, kad vaikui yra tikslinga pritaikyti ugdymo programą ir skirti specialųjį ugdymą, vaiko tėvai (globėjai) kreipiasi į Vilniaus pedagoginę psichologinę tarnybą dėl išsamesnio įvertinimo.
Vilniaus pedagoginės psichologinės tarnybos specialistai (logopedai, specialieji pedagogai, psichologai, socialiniai pedagogai, neurologai ) įvertina vaiko specialiuosius ugdymo(si) poreikius pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais, nustato specialiųjų ugdymo(si) poreikių lygį, su tėvais (globėjais) aptaria rezultatus, teikia rekomendacijas jiems ir skiria specialųjį ugdymąsi ir (ar) švietimo pagalbą vaikui.
Jeigu vaikui nustatytas klausos ir (ar) regos sutrikimas, Vilniaus pedagoginė psichologinė tarnyba vertinimą atlieka bendradarbiaudama su specialistais.
Atvykstant į Tarnybą turėkite:
- vaiko asmens dokumentą,
- tėvų (globėjų) asmens dokumentą ir dokumentą, įrodanti, kad Jūs – teisėtas vaiko atstovas,
- ugdymo įstaigos perengtus dokumentus:
- švietimo įstaigos Vaiko gerovės komisijos pažymą dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pirminio/ pakartotinio įvertinimo (5 priedas),
- klasės ar dalykų mokytojų užpildytą, anketą (mokiniams) (iš darželio pateikiama grupės mokytojo užpildyta anketa) (2 priedas),
- stebėjimo kortelę (ikimokyklinio amžiaus vaikams) (1 priedas),
- sutikimą dėl ugdymosi sunkumų priežasčių įvertinimo pedagoginėje psichologinėje tarnyboje (6 priedas),
- ugdymosi pasiekimų aprašą, jei mokinys (vaikas) vertinamas pakartotinai (3 priedas),
- medicininių dokumentų išrašus, kitų specialistų pažymas arba kopijas (jei vaikas turi sveikatos problemų ar nustatytų raidos sutrikimų),
- lietuvių kalbos ir matematikos mokomųjų dalykų klasės ir kontrolinių darbų sąsiuvinius, piešinius.
Būtina išankstinė registracija telefonu (8-5) 265 0908. REGISTRACIJOS TVARKA
PAGALBA/PASLAUGOS VILNIAUS MIESTE VAIKAMS IR JŲ TĖVAMS (GLOBĖJAMS):
Vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos įstaigas Vilniaus mieste galite rasti:
- VšĮ Centro poliklinikos Fizinės medicinos, reabilitacijos ir vaikų raidos skyrius, Pylimo g. 3, Vilnius (padaliniai: Vytenio g. 59, K. Kalinausko g. 4, G. Vilties g.1A, Gedimino pr.27, Pylimo g. 56), tel. 8-5244 2244, el.paštas: info@pylimas.lt
- VšĮ Karoliniškių poliklinikos Vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos skyrius, L. Asanavičiūtės g. 27A, Vilnius, tel. 8-5245 8438, el. paštas: rastine@karpol.lt
- Vaikų ligoninės VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikų filialo Vaiko raidos centro Ankstyvosios reabilitacijos skyrius, Santariškių g. 7, Vilnius, tel. 8-5273 0021, el. paštas: raida@santa.lt
- VšĮ Antakalnio poliklinikos Vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos tarnyba, Antakalnio g. 59, Vilnius, tel. 8-5234 2515, el. paštas: info@antakpol.lt
- Vilniaus miesto kompleksinių paslaugų centras ,,Šeimos slėnis“, Žolyno g. 47, Vilnius, tel. 8-5234 0300, el. paštas: administracija@seimos-slenis.lt
Informaciniai šaltiniai:
- Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas.
- Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymas.
- Dėl mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011-09-30 įsakymu Nr. V-1795.
- Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančių dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais įvertinimo ir specialiojo ugdymosi skyrimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011-09-30 įsakymu Nr. V-1775.
- Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių nustatymo ir jų specialiųjų ugdymosi poreikių skirstymo į lygius tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo, sveikatos apsaugos ir socialinės apsaugos ir darbo ministrų 2011-07-13 įsakymu Nr. V-1265/V-685/A1-317.
- https://www.vilniausppt.lt/specialiuju-ugdymosi-poreikiu-ivertinimas-2
Naudingos nuorodos:
- https://www.nsa.smm.lt/(Nacionalinė švietimo agentūra).
- https://www.lasuc.lt/edukacines-patirties-bankas/156 (Regos sutrikimai).
- https://srvks.lt/ (Įvairiapusiai raidos sutrikimai).
- https://www.deafcenter.lt/ (Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras)
- https://vilniausppt.lt/wp-content/uploads/2020/11/REKOMENDACIJOS-galutinis.pdf (Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimas bendrojo ugdymo mokyklose. Rekomendacijos).
- https://pvc.lt/(Paramos vaikams centras).
- https://www.emokykla.lt/upload/EMOKYKLA/BP/2022-03-10/tarpiniai/Rekomendacijos%20spec%20%20poreikiai/Mokymosi%20sutrikimai.pdf (Rekomendacijos dėl atnaujintų bendrųjų programų pritaikymo mokymosi sutrikimų (bendrųjų, specifinių, neverbalinių) turintiems mokiniams).
- https://www.emokykla.lt/metodine-medziaga/medziaga/perziura/286 (Knygelių rinkinys vaikams nuo trejų iki šešerių metų. Medžiaga ikimokyklinio ugdymo pedagogui. Žaismė ir atradimai).
- https://duomenys.ugdome.lt/saugykla/tvs/141/files/skaitmeniniu_priemoniu_sarasas_2020-09-11_.pdf (Skaitmeninių priemonių sąrašas, skirtas dirbti nuotoliniu būdu su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais).
- https://www.naeyc.org/resources/position-statements/dap/assessing-development (DAP: Vaikų raidos ir mokymosi stebėjimas, dokumentavimas ir vertinimas).
- www.labirintas.com (Labirintas – tai mokymosi ypatumų centras, padedantis vaikams, tėvams ir specialistams spręsti mokymosi ir sunkumų keliamus iššūkius).
- www.labiblioteka.lt (Lietuvos aklųjų biblioteka, kurios pagalba tenkinami asmenų, negalinčių skaityti įprasto spausdinto teksto, poreikius).
- http://www.vaikuligonine.lt/category/centrai/vaiko-raidos-centras/(Vaiko raidos centras).
- ABA terapija Vilniuje | Abos centras (Abos centras).
- https://augukartu.lt/apie-mus/(Dirfloortime metodas).
- https://www.tuc.lt/ (Terapinio ugdymo centras ,,Aplink“).
- https://seimos-slenis.lt/ (Vilniaus miesto kompleksinių paslaugų centras „Šeimos slėnis“).
- https://www.saulytes.lt/kas-yra-dauno-sindromas/ (Informacinė svetainė apie Dauno sindromą).